Tygří svět®

Tygří svět umožnil především náhled do skrytého světa v nitru dítěte. 

Ví se, že podíl nevědomí vz. vědomí je přibližně 97% nevědomí a 3% vědomí. To znamená, že naše jednání vychází z 97% z naší nevědomé složky. Tuto složku, která tvoří naprostou část naší osobnosti jsme nazvali Tygrem. Tygr je tak základem naší osobnosti.

Tygří svět se zaměřuje na dítě zevnitř a pomáhá mu sdílet, co se v něm odehrává. A dokonce nejen dítěti, ale i dospělému člověku. Díky práci s Tygrem mluvíme a popisujeme, jak se náš tygr má a co cítí, na co právě myslí, co vnímá a vidí nebo co slyší. Když chceme říct, že se nám například nelíbí, jak se k nám chová někdo druhý, je jednoduší mluvit o tygrovi někoho jiného než o člověku samotném, i když oba ví, že se jedná o něj. Může to být  jednodušší cesta k dorozumění se.

Základní definice Tygra:

“Tygr” je naše nevědomá část, spojená s energií dosahování a projevující se jako vášeň obsažená v jakékoliv činnosti.

Cílem je tuto nevědomou část propojit s vědomou.

Hněv, agrese, smutek, radost, uvolnění atd. jsou reakcí na toto naplněné nebo nenaplněné dosahování.

Co dále může říci o Tygrovi?

  • S Tygrem se rodíme, je tedy s námi od našeho vzniku a je neoddělitelný.
  • Tygr je naše vnitřní vášeň.
  • Tygr, to jsou naše emoce a nevědomé reakce na vnější svět.

Tygří svět® vznikl z našeho mnohaletého praktického zkoumání při práci s dětmi ve věku od 2,5 roku. Průběh  tohoto našeho zkoumání, který ostatně stále pokračuje, průběžně konzultujeme s mnoha odborníky. Především z oblasti pedagogiky, pediatrie, neurologie, psychiatrie, psychologie, logopedie, a to nejen z ČR, ale z mnoha dalších zemí.

Jaký je příběh vzniku Tygřího světa?

„Před mnoha lety, při práci s dětmi (zvláště s dětmi s ADHD) jsme objevili Tygra a následně celý Tygří svět. To jsme ale netušili ten ohromný dopad, který to bude mít na pedagogický svět. Přišli jsme s něčím, co je jednoduché, uchopitelné, pochopitelné a hlavně – funguje to… Nás samotné ten dosah zaskočil. Školky a školy se ozývaly a chtěly více informací, více možností zapojit se do Tygřího světa. Tato vlna zájmu vedla k napsání prvních tří „Tygřích“ knih.

Je třeba říci, že nás samotné toto téma skutečně pohltilo. Zkoumáme jej stále dál a hlouběji a čím dál tím více vstupujeme na pole pedagogiky. Je to nakonec logický důsledek skvělé funkčnosti tohoto projektu. Mnoho pedagogů a výchovných poradců s námi sdílí zkušenosti z vlastní praxe s Tygřím světem ve školách. Dává nám to ubezpečení, že směr, který jsme nastoupili je smysluplný a funční. Přináší dobré pocity a viditelné úspěchy.

Je pravdou, že za tím vším je neuvěřitelně mnoho práce a času. S tím, jak se celý Tygří svět rozšiřuje do dalších škol i domácností, zjistili jsme, že už jen ve dvou se to nedá dělat. Zvláště, když mezi tím přednášíme, školíme. Vznikl tak nápad vyškolit odborníky na Tygří svět, kteří chtějí dát možnost dalším kolegům využít celý potenciál Tygřího světa. Vznikli tak Tygří ambasadoři.“

„Tygří série“ aneb knihy Tygřího světa.

Mezi čtenáři i knihkupci se již vžil název – Tygří knihy.

Pod tímto názvem se tedy na ně v knihkupectví nejrychleji doptáte. Knihy byly vydány v nakladatelství Albatros – Edika a během posledních let získaly statut bestselleru. Také mají za sebou několik reprintů.

Vznik Tygřích knih je spjat velmi úzce s metodou Životních map®.

Byli to právě klienti (a to nejen rodiče a děti), kteří nás žádali, abychom informace, kteréí jsme jim říkali osobně nebo na přednáškoch vtělili do knižní podoby, aby si o tom mohli přečíst více a také aby mohli tyto informace předat dál. Aby si je mohli přečíst jejich příbuzní, známí. Na základě těchto přání jsme tedy napsali první knihu – Tygr dělá uáá uáá…, která uvádí do problematiky dětského Tygřího světa.

Velmi brzy ale jsme byli opět zavaleni požadavky, abychom napsali další knihu. Knihu, kde bychom vysvětlili v jednoduché formě, jak s tím Tygřím světem zacházet. Jednoduché kroky, jak s touto problematikou mohou pracovat rodiče s dětmi. Nu a pak chtěli vědět více o komunikačních typech… Tak takto postupně vznikaly naše Tygří knihy.

  • školení v tématice Tygří svět® – pochopení dětského světa
  • účast na konferencích
  • školení pro odborné skupiny (psychologové, pedagogové, pěstouni, sociální služby atd.)
  • školení pro rodičovská centra
  • školení pro firemní týmy
  • on-line výukové programy
  • školení v tématice Tygří svět® – pochopení dětského světa
  • účast na konferencích
  • školení pro odborné skupiny (psychologové, pedagogové, pěstouni, sociální služby atd.)
  • školení pro rodičovská centra
  • školení pro firemní týmy
  • on-line výukové programy

Bude brzy

Seminární práce psané na téma Tygří svět nebo komunikační typy

BÍCOVÁ, Zuzana. Význam typologie komunikačních typů podle Kopsových v povolání učitele mateřské školy.. České Budějovice, 2023. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta

JOCHOVÁ, Kateřina. Metody podporující adaptaci dětí ve sportovním týmu. České Budějovice, 2023. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta

REICHLOVÁ, Veronika. Současné rodičovské trendy ve výchově Praha, 2021. Diplomové práce. KARLOVA UNIVERZITA. Fakulty UK (VŠKP)

HÁLOVÁ, Berenika. Využití metodiky Tygřího světa® při osobnostním a sociálním rozvoji žáků na 1. stupni ZŠ Praha, 2023. Diplomové práce. KARLOVA UNIVERZITA. Fakulty UK (VŠKP)

SMRČKOVÁ, Anna. Tygří svět v MŠ, Beroun, 2023. Písemná práce z pedagogické praxe. Obchodní akademie, STŘEDNÍ PEDAGOGICKÁ ŠKOLA a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Beroun